НА ГОЛОВНУ Ласкаво просимо на сайт журналу "Економіка і прогнозування"

№ 2022/2

Міжнародна економіка


КОЛЕСНИКОВА Тетяна Володимирівна1, ЧОБАНУ Михаїл Сергійович2

1Національний інститут економічних досліджень
2Національний інститут економічних досліджень

СПОЖИВЧІ ВИТРАТИ ГРОМАДЯН МОЛДОВИ У ПЕРІОД ПАНДЕМІЇ COVID-19: ГЕНДЕРНИЙ АНАЛІЗ

Ekon. prognozuvannâ 2022; 2:123-150https://doi.org/10.15407/eip2022.02.123


АНОТАЦІЯ ▼

У 2020 р. через вірус SARS-CoV-2, що викликав пандемію COVID-19, було вжито різноманітних заходів для стримування його поширення та захисту населення від зараження. Ці заходи певним чином обмежили господарську діяльність, за якої було необхідно скорочувати витрати, у тому числі на персонал, на оренду та адміністративні витрати, згортати робочу/виробничу програму, відстрочувати поточні та/або стратегічні інвестиції або навіть повністю припиняти економічну діяльність. Усе це призвело до зменшення наявних доходів населення і, відповідно, – зменшення споживчих витрат. Навіть якщо наявний дохід деякої частини населення у період пандемії залишився на колишньому рівні або зріс, побоювання щодо напрямів майбутнього соціального та економічного розвитку також можуть впливати на споживчі витрати у бік обмеження. Як і інші країни, Республіка Молдова також не оминула такого розвитку подій. Але головною метою проведеного дослідження стало визначення напрямів змін у еволюції споживчих витрат населення Республіки Молдова саме у гендерному аспекті, адже споживчій поведінці притаманні гендерні відмінності. І хоча в Республіці Молдова проводилися певні дослідження, які висвітлювали окремі аспекти еволюції споживання під час пандемії COVID-19, вони зосереджувалися на загальній споживчій поведінці населення або на конкретних групах продуктів і послуг і не відзначалися гендерною чутливістю. Тож у цій статті викладено гендерний аналіз споживчих витрат громадян Молдови на велику різноманітність продуктів і послуг, які були розподілені на групи: продукти харчування; одяг та предмети розкоші; довгострокові товари; інші споживчі товари; медицина та охорона здоров'я; житло; спорт і відпочинок; транспортування. Дані було зібрано в результаті проведеного авторами соціологічного опитування. Аналіз даних опитування показав, що загалом серед чоловіків спостерігалося збільшення витрат, серед жінок – їх зменшення на більшість видів товарів і послуг.
Це дослідження було розроблене та профінансоване у рамках Наукового проєкту на період 2020–2023 рр., зареєстрованого в Державному реєстрі проєктів у галузі науки та інновацій Республіки Молдова під кодом 20.80009.0807.29 Proiect Program de Stat "Perfec?ionarea mecaniselor de aplicare a instrumentelor inova?ionale orientate spre cre?terea durabil? a bunest?rii populaei Republicii Moldova" / Проєкт Державної програми "Удосконалення механізмів застосування інноваційних інструментів, спрямованих на стійке підвищення добробуту населення Республіки Молдова".

Ключові слова:споживчі витрати, стать, пандемія COVID-19, Республіка Молдова


Стаття українською мовою (cтор. 123 - 150) ЗавантажитиЗавантажень : 77

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ▼